Σάββατο 1 Ιουλίου 2017

Εκδράμω!

Σε κάποια παραλία ανάμεσα σε Ροδόπη και Ξάνθη. 
Στο βάθος η Σαμοθράκη. Καλοκαίρι 2017.

Έχουν γραφτεί πολλά τραγούδια για εκδρομές και ταξίδια αναψυχής. 
Αυτά είναι από τα αγαπημένα της εκπομπής και του ιστολογίου μας.  
 Καλό καλοκαίρι και κρατάτε γερά! Εδώ είμαστε.

Εγώ από σένα θέλω
μόνο μια εκδρομή
μια αναπνοή
στο φως μια διαδρομή
εγώ από σένα θέλω
μόνο τ’όνειρο
σημερινό
κι άσε τ’αύριο γι’αύριο
Θέλω μια εκδρομή των μυστικών
των φανερών και των χαμένων εαυτών
Να 'μαι και γυναίκα και αγόρι και μωρό
να σ' έχω άντρα και μητέρα και θεό
Θα πάμε με το τρένο εκδρομή
ταξίδι σε μια χώρα μυθική
με το σοφό Σωκράτη για ξεναγό
τον Αίσωπο για μηχανοδηγό
Τα παπούτσια λιώσανε, τα παλτά παλιώσανε,
κι' άλλων τους τα πήρανε οι αντάρτες. Κι' είπανε
το ψωμί ψωμάκι, κι' ήπιανε φαρμάκι
ήτανε φαρμάκι σκέτο κείνη η εκδρομή.

Γαλάζια πεύκα τρέχουν στο μυαλό μου
σε τούτη την αξέχαστη εκδρομή,
τα σύνεργα σκουριάσαν στο γυλιό μου,
βαρέθηκα να είμαι στη γραμμή.
Στη γραμμή σαν στρατιώτες που πηγαίνουν
στον άλλο κόσμο, που γυρνούν και δεν πεθαίνουν.

Γυναίκες μαύρες κι είναι τρομαγμένες,
τσιγκέλι ο κόσμος δίχως ουρανό.
Στραγγίζει το κορμί μου στους μπαξέδες,
με γδέρνουν σαν μοσχάρι και πονώ.
Δεν είμαι εδώ γι' αυτούς που με ζητάνε
είναι κλειστό το μαγαζί και δεν πουλάμε.

Αράζουν οι χωριάτες στα βαγόνια
και τρώνε το κασέρι με ψωμί,
στα μάτια τους τα τρομαγμένα χρόνια,
χάρτινα χρόνια, χάρτινη ζωή.
Δεν είμαι εγώ αυτός που κυνηγάτε
λάθος η πόρτα και ο αριθμός μη με ρωτάτε.

Πικρός αέρας μέσα στη ζωή μου
παραμονεύει ο θάνατος κρυφά
μη μου χαλάς αυτή την εκδρομή μου
μη με γυρίζεις πίσω στα στενά.
Αυτά που θέλω να σου πω δεν τα θυμάσαι
κλείνεις τα μάτια, μα το ξέρω δεν κοιμάσαι. 
Ἔλα, οἱ δυό μας, φῶς μου νὰ βρεθοῦμε
στὶς παραλίες, στὰ βουνά, ν᾿ ἀγαπηθοῦμε
κι ὅταν βγεῖ τὸ φεγγαράκι,
πᾶμε κάνα ταξιδάκι. (δίς)
Πρύμνα μπὲς ἐσὺ μὲς τὸ βαρκάκι
πρώρα βάζω ἐγὼ τὸν Ἀργυράκη
τὴ μυτούλα γιὰ πανάκι,
κι ἄιντε φύσα ἀγεράκι. (δίς)
Πᾶμε στὴν Καβάλα γιὰ οὐζάκι
Ἁλυκή, Ραχώνι, Καλὴ Ράχη
κι ἀπὸ κεῖ στὸ Καζαβίτι,
γιὰ κά᾿να ὡραῖο σπίτι. (δίς)
Κι ἔτσι θὰ περνοῦμε ὅλα τὰ βράδια
μ᾿ ἀγκαλιές, φίνα ζωὴ καὶ χάδια,
μέχρι τὴν αὐγὴ ποὺ ὁ ἥλιος βγαίνει
καὶ δουλειὰ σκληρὴ μᾶς περιμένει. (δίς)

Ευχαριστούμε όλους τους δημιουργούς. Καλό μήνα!
Θ.Β.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

"Νότες Λογοτεχνίας"

Πολιτιστικό ιστολόγιο (από το 2009) και ραδιοφωνική εκπομπή (από το 1999) με συνεντεύξεις, αφιερώματα, ρεπορτάζ, απόψεις, ιδέες και θέσεις γύρω από το Βιβλίο, τη Μουσική και το Ελληνικό Τραγούδι, το Θέατρο και τον Κινηματογράφο, τα Εικαστικά και τη Φωτογραφία, τη Θράκη...

Για αποστολές βιβλίων, περιοδικών, μουσικών έργων (LP-CD), καθώς επίσης και για προτάσεις, ιδέες, παρατηρήσεις, επικοινωνήστε μαζί μας: theodosisv@gmail.com

Το blog δεν έχει κερδοσκοπικό χαρακτήρα. Δημοσιεύονται άρθρα πολιτιστικού και κοινωνικού περιεχομένου και οι κάθε είδους διαφημίσεις απαγορεύονται.

Επιτρέπεται η χρήση και η αναδημοσίευση των άρθρων και των φωτογραφιών, με σαφή αναφορά της πηγής σε ενεργό σύνδεσμο. Υπεύθυνος - Διαχειριστής: Θεοδόσιος Π. Βαφειάδης.