Σάββατο 22 Ιανουαρίου 2011

29η Πανελλήνια Συγκέντρωση Μοτοσυκλετιστών


Όπως κάθε χρόνο, έτσι και αυτή τη χρονιά, παρακολούθησα τις όμορφες μουσικές εκδηλώσεις της Πανελλήνιας Συγκέντρωσης Μοτοσυκλετιστών. Συμμετείχαν λέσχες απ’ όλη την Ελλάδα και ο χώρος ήταν ο καταλληλότερος για τέτοιου είδους εκδηλώσεις. 
Δίπλα στον ποταμό Άρδα που είναι παραπόταμος του Έβρου, στον κατασκηνωτικό χώρο του χωριού Καστανιές του Δήμου Βύσσας πραγματοποιήθηκε αυτή τη φορά η συγκέντρωση.

Δεν είχε την επιτυχία της προηγούμενης χρονιάς (η 28η έγινε στη Σαμοθράκη) λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν όλη την εβδομάδα στο βόρειο κυρίως τμήμα του νομού. Στην περιοχή αυτή κάθε καλοκαίρι, από το 1995, πραγματοποιείται η Συνάντηση Νέων, φεστιβάλ με τη συμμετοχή διάσημων καλλιτεχνών και νέων της Ελλάδας αλλά και των Βαλκανίων. Ένας θεσμός που θα πραγματοποιηθεί και αυτή τη χρονιά την τελευταία εβδομάδα του Ιουλίου.


Από το 1980 που ξεκίνησαν οι Πανελλήνιες Συγκεντρώσεις Μοτοσυκλετιστών έχουν περάσει κλασικές μορφές της ελληνικής rock μουσικής σκηνής, όπως ο Θανάσης Γκαϊφύλλιας, ο Γιάννης Αγγελάκας, ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου, αλλά και πάρα πολλά νεανικά συγκροτήματα της εναλλακτικής μουσικής σκηνής, γκρούπ απ’ όλη την Ελλάδα που παίζουν κυρίως hard rock και metal μουσική. 

Αυτή τη χρονιά το πρόγραμμα είχε ως εξής: 

Τετάρτη 19 Μαΐου 
 
10:00 Έναρξη & Είσοδος Μοτοσυκλετιστών στο camping
20:00 Μουσικές Εκδηλώσεις
DJ CHRISTOS  | DJ AXL

Πέμπτη 20 Μαΐου
 
16:00 Μοτοπαιχνίδια
20:00 Μουσικές Εκδηλώσεις
DJ AXL  | GODS DESIRE | RADIO L.A.

Παρασκευή 21 Μαΐου
 
16:00 Μοτοπαιχνίδια
18:00 Stunt xtreme show
20:00 Μουσικές Εκδηλώσεις
STOP | MIKRO | ILLI AND FRIENDS ROCK BAND 

Σάββατο 22 Μαΐου 
 
10:30 Εκδρομικό
16:00 Μοτοπαιχνίδια
17:00 Motocross
18:00 Stunt xtreme show
20:00 Μουσικές Εκδηλώσεις
ALMGHTY | THE BASEMENT BLUES BAND | RUSTY ROCK | θΕΟΔΟΣΙΑ ΤΣΑΤΣΟΥ | WIPEOUT 

Κυριακή 23 Μαΐου
 
10:30 Εκδρομικό
12:00 Μοτοκαλλιστεία
16:00 Μοτοπαιχνίδια
17:00 Motocross
18:00 Stunt xtreme show
19:00 Απονομές Μοτοκαλλιστείων
20:30 Απονομές - Μουσικές Εκδηλώσεις
BAD BURBON BLUES BAND | ΛΑΚΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ | ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΟΚΑΡΙΝΗΣ | ΤΑΝΙΑ ΚΙΚΙΔΗ & DICKEN'S ZOO  

Παρακολουθήσαμε τις παραπάνω εκδηλώσεις και συνομιλήσαμε με τους μουσικούς πρωταγωνιστές της 29ης  Πανελλήνιας Συγκέντρωσης Μοτοσυκλετιστών ( http://www.motoe.gr ):

Θεοδοσία Τσάτσου


Η Θεοδοσία Τσάτσου ίδρωσε τη φανέλα πάνω στη σκηνή για άλλη μια φορά. Ήταν συγκλονιστική, πήρε φωτιά, τα έδωσε όλα όπως μόνο αυτή ξέρει. Με μια φωνή που σε ταξιδεύει, ερμήνευσε τραγούδια από τον πρώτο δίσκο των ¨Μπλέ¨, από τους προσωπικούς της δίσκους: Ύποπτος Κόσμος, Κόκκινο, Στη λεωφόρο της Εύας και βέβαια από το πρόσφατο ¨Α ΓΑΠΗΣΟΥ ¨. Δημιουργεί μια ιδιαίτερη ατμόσφαιρα σε όλα τα live της τόσο με τις αναπνοές, τις παύσεις, το τρεμούλιασμα της ερμηνείας της όσο και με την εντυπωσιακή παρουσία της (http://www.tsatsou.com/theodosia/ ).


Μου μιλάει για την αγαπημένη της Ελληνίδα τραγουδίστρια, την Ελένη Βιτάλη:

Την Ελένη την αγαπάω πάρα πολύ! Για μένα είναι η κορυφαία ελληνίδα ερμηνεύτρια. Την άκουσα πρώτη φορά σε μια συναυλία της στην Αυστραλία. Ήμουν μικρή και με είχε πάει η μητέρα μου. Από τότε τη λάτρεψα!

Για τα rock φεστιβάλ και τις ανοιχτές συναυλίες: 

Είναι η στιγμή που ξέρεις πως ο κόσμος από κάτω έχει χαλαρώσει αρκετά για να πάρει αυτό που θα του δώσω. Αυτά τα φεστιβάλ σου δίνουν τη δυνατότητα να μπεις πραγματικά μέσα στη λάσπη, να αφουγκραστείς τη γη κι έτσι να χτυπήσει η μουσική από τις πατούσες μέχρι την κορυφή του κεφαλιού! Κάθε φορά που παίζω σε τέτοια φεστιβάλ, ακόμα και με τα διάφορα προβλήματα που μπορεί να υπάρχουν, γουστάρω πραγματικά.


Η Θεοδοσία Τσάτσου πολλά χρόνια τώρα γράφει και η ίδια τραγούδια (στίχους και μουσική). Στον τελευταίο δίσκο έκανε και την παραγωγή. Απογοητευμένη από το σύστημα και τον τρόπο λειτουργίας των δισκογραφικών εταιρειών, λέει χαρακτηριστικά:

Ή θα τα έκανα όλα μόνη μου ή θα έφευγα από την Ελλάδα! Παραιτήθηκα και από τις τρεις εταιρείες μου. Ζήτησα απολυτήριο και από τις τρεις δισκογραφικές με τις οποίες συνεργάστηκα στο παρελθόν. Με την Virgin μάλιστα πήγα και δικαστικά. Δεν επιτρέπουν σε ελληνίδες κοπέλες -να το πω έτσι… ειρωνικά- να έχουν ωραία φωνή και να θέλουν να είναι και δημιουργοί, να έχουν άποψη για τη δουλειά τους. Τη φωνή μου ήθελαν να τη δώσουν σε διάφορους άλλους συνθέτες. Σε αξιόλογους και ταλαντούχους κυρίους βέβαια, αλλά εγώ ήθελα να κάνω το δικό μου και δε μου το επέτρεπαν! Βέβαια, κατάφερα να κάνω τους δίσκους που ήθελα και να γράψω τα δικά μου τραγούδια, αλλά με πολύ κόπο. Μετά τη ¨Λεωφόρο της Εύας¨ αποφάσισα να σταματήσω, αλλά διάφοροι αγαπημένοι φίλοι και πιστοί θαυμαστές, μου ζητούσαν να μην σταματήσω και να κάνω μια τελευταία προσπάθεια γι’ αυτούς. Έτσι έγινε το "Α ΓΑΠΗΣΟΥ". Έβγαλα πρώτα ένα τραγούδι στο διαδίκτυο για τους φίλους, τη ¨Babalou¨ πριν δυο χρόνια  και έπειτα ακολούθησε ολόκληρος ο δίσκος. Όταν τραγουδάς rock το ρίσκο είναι σαν την αναπνοή!

Τη ρωτάω για το διαδίκτυο και την πειρατεία:

Είμαι χαρούμενη που η μουσική έχει απελευθερωθεί. Υπάρχει απίστευτη λογοκρισία στις δισκογραφικές, στα ραδιόφωνα, στα περιοδικά… υπάρχει παντού λογοκρισία, ήταν φυσικό να φτάσει ο κόσμος σ’ αυτό το σημείο. Γι’ αυτό χαίρομαι που τώρα η μουσική έχει μια αθεράπευτη ελευθερία… ευτυχώς που υπάρχει το internet και τα νέα παιδιά έχουν πολλές πληροφορίες και ακούνε μουσικές απ’ όλο τον κόσμο.


Θα συνεχίσεις λοιπόν το δικό σου δρόμο παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν;

Έτσι όπως έχουν έρθει τα πράγματα πλέον πρέπει να κάνουμε ότι μπορούμε όλοι μας, έτσι ώστε να συνεχίσουμε τη μουσική. Και εμείς, και εσείς οι μουσικοί δημοσιογράφοι και οι ακροατές... έχει πολλές δυσκολίες η μουσική, αλλά δεν πρέπει να τα παρατήσουμε. Ο κόσμος μας χρειάζεται τώρα περισσότερο από ποτέ! Κυρίως τα νέα παιδιά…  

Λάκης Παπαδόπουλος

 
Ή αλλιώς ο Λάκης με τα ψηλά ρεβέρ… ένα μεγάλο ταλέντο που μας έχει χαρίσει πολλές ωραίες μουσικές στιγμές. Από τους αγαπημένους μας τραγουδοποιούς, ευδιάθετος και με χιούμορ, ανέβηκε στη σκηνή του Άρδα και επικοινώνησε με τον κόσμο που ήξερε όλα σχεδόν τα τραγούδια του.


Πού νιώθει καλύτερα ο Λάκης Παπαδόπουλος; Σε μια μουσική σκηνή το χειμώνα ή σε ανοιχτό χώρο το καλοκαίρι;

Νιώθω καλά μόνο όταν είμαι δίπλα σε μια ωραία γυναίκα, εκεί είναι ο φυσικός μου χώρος 

Τί ετοιμάζεις δισκογραφικά;

Σύντομα θα κυκλοφορήσει ένα καινούργιο τραγούδι για την οικονομική κρίση, τα ¨Σκληρά παιχνίδια¨ μαζί με κάποια άλλα που έχω ετοιμάσει. 

Πώς είναι η συνεργασία με το Γιάννη Γιοκαρίνη;

Με το Γιοκαρίνη παίζουμε συχνά μαζί τα τελευταία δύο τρία χρόνια. Ο Γιάννης είναι ένας καλός φίλος, γνωριζόμαστε πάνω από 15 χρόνια και είναι ένας πολύ γλυκός άνθρωπος.


Τον ρωτάω για τα νέα παιδιά και για τη σημερινή μουσική πραγματικότητα:

Έχουν κάνει τον τελευταίο καιρό επιτυχία ένας Rous και μια Μόνικα. Καλοί είναι!  Είναι άσχημο όμως να υπάρχει μόνο το αγγλόφωνο τραγούδι ή το αμερικάνικο στυλ στη μουσική μας. Αυτός ο μιμητισμός δε μου αρέσει!

Δεν υπάρχει μόνο αυτό… εσύ Λάκη έχεις συνεργαστεί και με νέα παιδιά πάντως τα τελευταία χρόνια.

Ναι, βέβαια. Η Ελεωνόρα Ζουγανέλη έχει πάλι κάποια τραγούδια μου στο δεύτερο προσωπικό της δίσκο, σε στίχους της Sunny Μπαλτζή. Η Ελεωνόρα έχει πάρει από τη μάνα της, την Ισιδώρα Σιδέρη… είναι σπουδαία τραγουδίστρια. Αλλά δυστυχώς δεν έχει την ¨πουτανιά¨ του πατέρα της!

Να το γράψω αυτό κανονικά;  

Ναι, να το γράψεις όπως ακριβώς το λέω και να του το στείλεις, γιατί είναι μεγάλη πουτάνα ο Γιάννης!

Γιάννης Γιοκαρίνης


Ένας ξεχωριστός μουσικός και τραγουδιστής που ξεκίνησε το 1968 παίζοντας πλήκτρα και τραγουδώντας σε συγκροτήματα: Σκορπιός, 2002 GR, Αγάπανθος. Θα ακολουθήσουν σημαντικές συνεργασίες όχι μόνο στα live αλλά και στη δισκογραφία από τα μέσα του ’80. 

Αυτό το καλοκαίρι κάνει κοινές εμφανίσεις παρέα με το Λάκη Παπαδόπουλο. Η σύντομη κουβέντα μας έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και δημοσιεύω κάποια κομμάτια:  

Για το Λάκη Παπαδόπουλο: Με το Λάκη είμαστε φίλοι πάνω από 15-20 χρόνια και τον τελευταίο καιρό έχουμε κάνει πάρα πολλά live μαζί και συνεχίζουμε. Ο Λάκης με ¨ξεκούνησε¨ από το ¨άραγμα¨ που είχα για μια δεκαετία περίπου. Πέρασα και αυτό το λούκι…
 
Για την ελληνική rock μουσική:
Δεν είναι ελληνικό το rock, είναι ελληνόφωνο rock. Διαφωνώ με αυτό που λένε… υπάρχει αγγλική φασολάδα; Υπάρχει αμερικάνικη φέτα; Δεν είναι ελληνικό το rock ρε παιδιά, επιμένω σ’ αυτό!
Για το τραγούδι-σταθμό της πορείας του: Το τραγούδι ¨Νοσταλγός του rock' n 'roll¨ είναι μια αυτοβιογραφία. Από τη μια έπαιζα, ως μουσικός, σε μεγάλα λαϊκά μαγαζιά με το Γιώργο Ζαμπέτα, με τον Περπινιάδη, με το Βοσκόπουλο, με τη Μαρινέλλα… έχω παίξει και σε σκυλάδικα τρίτης κατηγορίας... και από την άλλη έκανα σπουδές κλασικής μουσικής στο ωδείο!

 
Ο Θανάσης Γκαϊφύλλιας πριν αρκετά χρόνια έγραψε ειδικά για σένα Γιάννη ένα τραγούδι που μπορεί να μην έχει καμιά σχέση με αυτά που ερμηνεύει και γράφει συνήθως ο ίδιος, αλλά ταίριαξε γάντι στη δική σου περίπτωση… σωστό κοστούμι θα έλεγα. Πες μου γι' αυτό! 

Το 1987/88 έκανα ένα δίσκο όπου ερμήνευα τραγούδια φίλων, με τίτλο ¨Γεια σου και σένα¨. Πήρα τηλέφωνο το Θανάση και του ζήτησα να μου γράψει ένα τραγούδι και μέσα σε 3-4 μέρες μου έστειλε την ¨Ηλεκτρική Σάμπα¨. Αυτό θα πει φιλία! 
Ο Θανάσης έδειξε για άλλη μια φορά το μεγάλο ταλέντο που έχει. Είναι ένας ασυμβίβαστος άνθρωπος, αγαπημένος συνάδελφος με πηγαίο ταλέντο. Τον ευχαριστώ γι’ αυτό το δώρο και να είναι πάντα καλά!

Τέλος, μου μιλάει για τα δισκογραφικά του σχέδια… ή μάλλον όνειρα:
-->
Είμαι τόσα χρόνια στη δισκογραφία, έχω πάρα πολλά τραγούδια στο συρτάρι μου και δεν μπορώ να κάνω δίσκο. Αυτή τη στιγμή έχω πολύ καλό υλικό για να κάνω 15 δίσκους! Λίγους μήνες πριν φύγει από τη ζωή ο Σταμάτης Μεσημέρης, αδερφικός μου φίλος, με παίρνει τηλέφωνο και μου λέει: ¨Γιάννη έχω καρκίνο. Έλα στο σπίτι, θέλω να σου δώσω κάτι"
Εγώ τρελάθηκα, δεν το πίστευα… Πηγαίνω στο σπίτι του και μου δίνει δέκα στίχους του. Είμαι σε δημιουργική φάση, τα φτιάχνω και σε λίγες μέρες του τα πάω. Τα ακούει και του αρέσουν. Μου δίνει κι’ άλλα… τέσσερις μήνες πριν πεθάνει έχω μελοποιήσει 34 στίχους του. Το μήνυμα που μου άφησε ο Σταμάτης είναι: ¨Πρόσεχε τα τραγούδια μας¨. 
Είναι ωραία τραγούδια, δυνατά και αληθινά και ελπίζω κάποια στιγμή να κυκλοφορήσουν αν και έχω απογοητευτεί από τις δισκογραφικές εταιρείες. Μπορεί κάποια στιγμή να τα ηχογραφήσω εγώ και να τα χαρίσω στον κόσμο μέσω διαδικτύου, έτσι ελεύθερα. 
Είμαι σίγουρος πως μπορεί να πεθάνω και εγώ και αυτά τα κομμάτια θα γίνουν γνωστά και θα τα τραγουδάει ο κόσμος! Το νιώθω αυτό. Αλλά θέλω πριν πεθάνω να ακουστούν αυτά τα τραγούδια… 
Έχω και μια άλλη δουλειά, έτοιμη σχεδόν… έντυσα με τη μουσική μου δέκα ποιήματα του Κύπριου Πάμπου Φιλίππου. Τέλος πάντων… εγώ αισιοδοξώ και προχωρώ όπως είμαι. Όποιος θέλει ακολουθεί… 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

"Νότες Λογοτεχνίας"

Πολιτιστικό ιστολόγιο (από το 2009) και ραδιοφωνική εκπομπή (από το 1999) με συνεντεύξεις, αφιερώματα, ρεπορτάζ, απόψεις, ιδέες και θέσεις γύρω από το Βιβλίο, τη Μουσική και το Ελληνικό Τραγούδι, το Θέατρο και τον Κινηματογράφο, τα Εικαστικά και τη Φωτογραφία, τη Θράκη...

Για αποστολές βιβλίων, περιοδικών, μουσικών έργων (LP-CD), καθώς επίσης και για προτάσεις, ιδέες, παρατηρήσεις, επικοινωνήστε μαζί μας: theodosisv@gmail.com

Το blog δεν έχει κερδοσκοπικό χαρακτήρα. Δημοσιεύονται άρθρα πολιτιστικού και κοινωνικού περιεχομένου και οι κάθε είδους διαφημίσεις απαγορεύονται.

Επιτρέπεται η χρήση και η αναδημοσίευση των άρθρων και των φωτογραφιών, με σαφή αναφορά της πηγής σε ενεργό σύνδεσμο. Υπεύθυνος - Διαχειριστής: Θεοδόσιος Π. Βαφειάδης.